Free your endorphins!!

Kroppen och själen blir ju så där oändligt glad när endorfinerna frigörs vid fysisk aktivitet. Ni vet hur det känns va? Jag återkommer ständigt till det här med endorfiner,  men vilken J*kla kick alltså! Det är ju verkligen som balsam för själen. Man blir så glad av att springa. Det är som ett lugn i själen och samtidigt en kick de Lux. 
Love it! 

Idag blev det först en cykeltur på 6,5 km 
Och det var riktigt tungt idag av nån anledning. Vädret kanske? Det både regnade och blåste.  Benen skakade som asplöv när jag var klar. Jag låg rätt många minuter efter idag om man jämförde mot min "normala tid". Hur som helst så kändes det helt okej att kliva upp på sadeln igen iaf! 


Sen började det krypa i benen och vad passade inte bättre då än en jogg? Jag tänkte att Anna, hon är nog rätt så lätt att få med sig, även om det var hennes 3e springdag så hängde hon på. Tack, så himla trevligt! 
 
Första kilometrarna galopperade vi, sen tog jag rätt tvärt slut. I slutet fick hon valla mig rejält, och ändå kom vi fram på nästan lika bra tid (eller dålig om du så tycker) som i söndags. Grejen är inte att ha bråttom, grejen är att slutföra det man påbörjat. 




Idag var det lätta ben och ett rätt tungt bröst. Jag körde med pulsklocka, och maxpulsen var uppe i 209 slag/min och det känns inte helt okej faktiskt. Medelpulsen låg runt 197, så det säger Sig ju självt att man inte orkar flåsa på fortare då, kroppen brottades nog som det var ändå...  Men en halvmil blev det, och jag får vara nöjd! 


Det roligaste att kolla efter en runda är ju kaloriförbrukningen! Alltid lika härligt att se kalorier droppa av! 

Nu är jag nyduschad, uppkrupen i soffan med Emmas ullpläd, och den mysiga pyjamasen jag fick av mickes fina systrar. 



Med en tallrik kvarg blandat med massa goda bär från Östersund, plockade av Mickes pappa och fru, tar jag nu njutningsfejset på mig, ler lite för mig själv och drar mig tillbaka efter en bra dag! 
Livet är bra ibland iaf :) 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback