Trött efter att jobbat

Jag kan känna att jag alltid känner mig trött i ögat efter ett arbetspass och även dagen efter ett arbetspass. Och Så även idag. 
Igår jobbade jag dag, kom hem, hämtade barn på 3 olika ställen, sen hem för att städa undan, laga mat och sedan vara iväg med familjen till ett par längre ner i Stenby vid 18-tiden. Vips! Så är dagen efter i princip förstörd.  
Så fungerar min sjukdom. 
Jag klarar i princip inte att göra mer än de måste-saker som ingår i livet. Dvs i mitt fall jobba drygt halva dagen och sedan bara ägna tid till mig och barnen och kanske orka laga mat. 
De dagar som jag har arbetspass så går övriga aktiviteter bort. Men de dagarna som det ligger sjukskrivning över orkar jag  spendera till städ, tvätt och träning. Gällande både mig och barnen. 
Jag klarar inte att boka in mig på mer än en sak/dag. Annars blir jag straffad dagen efter iform att trötthet dubbelseende och huvudvärk  och ev även ytterligare en dag efter det. 
Så idag, ja då ligger jag hemma, med ett diffust dubbelseende, tycker synd om mig själv och samtidigt längtar jag ut att springa. Och nu i skrivande stund så kollar jag bara med vänsterögat. Allt annat är ju uteslutet. Att både skriva och läsa texter funkar inte med bådaöcon öppna och med bara ett öga att titta med så blir det också ansträngt. Och allt detta Bara för att jag tog på mig för mycket igår. 
Men...

Idag var planen att vila på dagen när barn är på skola/dagis, och laga middag och ut och springa i vilsta när Ludvig är på sin träning. 

Vad tror ni händer då rå? Jooo, jag lyfter ur Agnes ur bilen och precis just där, på dagisparkeringen så lägger hon en kräka. Bara till att stoppa in lillan i bilen och köra hem henne. Dvs utebliven vila för mig, och dubbelseendet bara eskalerar. 
Nu är jag väl förstås väldigt glad och tacksam för allas skull att kräkan inte kom inne i bilen eller inne på dagis. Och förövrigt var det bara slem som kom upp och hon har ätit efteråt och ter sig som vanligt så hon kanske inte ens är magsjuk. Men min energi går ju åt att ta hand om henne istället för att "vila mig bra" och ha ork resten av dagen   Så därför kommer jag säkert ha en dålig dag i morgon också.  Men det återstår att se. 
Nu gick Agnes och la sig. Hon ville sova middag i dag så jag kanske ska passa på jag med. 
Stay healthy folks




Fy vad jobbigt. :( Hoppas dagen imorrn inte blir förstörd. Och att det inte är magsjuka. Kram

2014-11-20 // 08:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback