Måndag. VAB. Och sånt.

Igår fyllde lillan 2år. Året har bara flugit fram, och så mycket har hänt med hennes utveckling. Hon har blivit en bestämd liten dam som vet precis vad hon vill och inte vill. 
Henne sätter man sig inte på. 
Ibland kan det vara bra att ha två bröder som man både kan lära sig av och kan lära säga ifrån till. 
Agnes har hostat en del och födelsedagen slutade med feber för Agnes del. Men trots det, så hade vi en bra dag, men nära och nära och kära runt oss från morgon till kväll. 

Sen så passade vi på att fira Ludvig också som fyller på lördag, eftersom att han är hos sin pappa då! 

Här väcktes Agnes och sjöngs för



Ludvig fick en minecraftmössa

Och en cykel!!


Här är lite bilder från dagen

Agnes mjölkfria tårta. Land och rike åkte jag för att hitta en mjölkfri tårtbotten. Tillslut hittade jag en mjölkfri rulltårta från coops egna märke som fick bli prydd med sojagrädde 













Ludvig somnade med mössan

Måndag igen. VAB. 38,2 i morgon temp och har hostat hela natten. Igår kväll lyfte jag över henne i min säng för att hon hostade så dant, vaknade och tappade nappen varje gång hon hostade. 
Smart att flytta över henne tänkte jag! 
Snart därpå så hade jag genast ångrat mig, hon for runt som en propeller och någon sömn för mig blev totalt överskattat. Hon höll på att fara ur sängen vid tre tillfällen, trots att jag bullat upp med kuddar, filtar osv. 01.30 åkte lilla fröken tillbaka in i sin säng och jag fick springa skyttetrafik för napp-instoppning. 
Idag är den här mamman trött. Tröttare än vanligt alltså. 


Agnes testar sina nya kläder. En kombination av presenter från faster Annelie och moster Anna. 


Måndag innebär också dosettdelning. Jag är trött på skiten! Får man säga så? 
Det var med viss tveksamhet jag petade ner de där läskiga tabletterna som får mig att tappa håret. 
Jag ska till min läkare idag, och jag ska visa bilder och ifrågasätta fortsatt behandling. 



Inte så kul nu. Nej. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback