Testade lyckan

After jogg. 

Vad är härligare efter en jogg än att bara få sätta sig vid bordet och äta?! 
Avnjuter en jättegod, hyfsat långkokad köttfärssoppa innehållandes massa vitlök,chili, paprika morötter och potatis, tillsammans med 2 skivor leksandsknäcke och det godaste smöret som finns. Bregott.


Idag bestämde jag mig för att försöka ta en runda och se hur benen skulle kännas efter två veckors vila. Med en påvägövergående förkylning i flåset, kortisonsvett de Lux och kortisonhjärtklappning och 2 veckors tappad kondition och jogg i oplogade 3  centimeterhög snö vid gångbanorna samt i halv snöstorm så kan man lugnt säga att det gick ganska så tungt. Så tungt att det faktiskt var en av mina sämsta rundor. Ever.  

Med mig hade jag Ramona som sällskap. En bekant. En kompis kompis kan man säga. Eller En annan kompis gamla granne. Eller en mamma till en flicka på Agnes dagis. Eller sambo med en kille som är uppväxt i samma område som mig. Många trådar håller oss samman va!!?

Vi tog iaf vår första tur tillsammans idag. Hon hade inte sprungit på länge. Och ändå hon hade nog kunnat varva mig flera ggr om. Vi sprang min nya favvorunda runt vilsta... Och nu har jag 6 härliga kilometrar i benen. Och på tal om benen ja... De kände jag av ytterst lite bara, jag ändrade löpsteget en aning sen kände jag inget mer. 

Mina nya snygga dojor fick sig sin första runda. Tyvärr tillsammans med broddar så det var lite svårbedömt om de var bra, eller riktigt bra... 

Trots allt. Fasiken va bra jobbat i dag i detta tunga, blåsiga, snöiga, väder! Nöjda! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback