Nysnö var det här!

Morgon från mitt köksfönster



Åh! Va härligt det känns i kroppen när snön äntligen kommit! Kul för barnen även om jag föredrar att springa på barmark :) 
Så att jag skulle jogga en 5a idag kändes inte jättelockande när jag såg hur mycket snö det faktiskt kommit, samt att det var oplogat. 
Men jag hade en plan och det var att springa idag. Det finns ju inga ursäkter och oftast känns det kanon när man väl står i startgroparna. 



Och så var det idag också. 

Jag hade bestämt mig för att springa med en gammal klasskompis, som jag inte träffat på länge. Hon har precis kommit igång igen efter en knäoperation vilket betyder att vi är likvärdiga, tempomässigt.  Vi hade planerat att springa 5 km eller så långt vi orkade. 

Jag har ju äntligen fått broddar också, och idag var väl en bra dag att inviga dessa. Det har liksom inte funnits anledning till det förräns idag. Jag har aldrig sprungit med broddar förut. Spännande! 


Vädret var bra! Det var vindstilla och temperaturen låg på 4,5 minus, och flåset funkade finfint trots minus. Jag hade en sjal med mig att andas i, men den behövde inte användas. 

Det var halt på sina håll men främst där det var plogat.. (Inget som jag kände av, men min löparkompis gjorde) och i övrigt ett bra underlag att springa på



Ådi in action 


Det var helt okej att springa med broddar. Lättare än jag trodde, och man kände sig hyfsat säker, och ingen sån där "Bambi på hal is"-känsla. Bra investering! 

Tillslut knåpade vi ihop 9 km jogg i ett 6,50 tempo. Helt okej för det var ändå lite tungt att springa i nysnö! 

Härligt nöjd! 


Ibland är det bra att bo nära Ica. 
Detta har blivit en tradition. 



Den här veckan har de här små fötterna sprungit 2,9 mil. Sjukt nöjd och imponerad av mig själv! 
I can do this! 

Vi får se om det blir en runda i morgon också... Planen är ju egentligen det, men eftersom det blev så långt idag och jag har haft känningar i ett ben så får min kropp bestämma om det blir ett pass eller ej. Det vore ju lite lockande att komma över gränsen till 3 mil... 1 ynka kilometer dit.... Hoppas benet vill springa i morrn :) 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback