Nog-norgon

Nog-norgon från förkylningsvärlden. 

Morgonen har tillbringats i soffan. Idag blir det kurering för hela slanten. 
Agnes är pigg men hostig och snorig. Jag och Micke är förkylda och har ont i halsen. Ska vi orka Stockholm en helg? 
Jag orkar ju knappt ur soffan jue. 

Ingen träning blir det heller, och därför måste jag verkligen tänka på vad jag stoppar i mig. 1200 kalorier om dagen är målet och redan nu har jag nästan nått halvvägs.
Till frukost blev det 200gram yogurt och en knäckemacka med smör a'la 240 kalorier

Till lunch blev det grillad kyckling (från grannen Ica, 29kr, billigt är bra) och grönsallad med mozarellaost, oliver, curry och ananassås a'la 340 kalorier. 

Sen får fruktfatet bli min kompis på eftermiddagen. Visst ser det trevligt ut! 

Hur jag sedan ska kompromissa med sonens önskemål om pannkaka i eftermiddag får bli ett senare bekymmer. Pannkaka kommer spräcka kalorigrensen way too much. Kanske blir det rester? Kanske ska jag testa kalorisnålare havrepannkakor? Vi får se! 
Nu blir det till att sova bort lite mer förkylning innan alla kommer hem.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback