Lifesum

Lifesum Är appen som går varm här hemma sen dagen innan nyår. 

Som ni vet ger kortisonet mig ökad matlust, och inte så lite heller. Jag har i princip hetsätit sen jul och när jag väl började öka i vikt så gick det väldigt fort. Stor del av vikten man samlar på sig är väl vätska. Kortison är ju känt för det. Men en stor del har jag själv bidragit med, genom att aldrig tacka nej till sötsaker samt ätit nåt gott varje eviga dag. Åter igen. Hata kortison!

Så runt nyår,  när vågen gått från 65 till över 71 så var det dags. Då började jag återigen räkna kalorier. Med den bästa appen Lifesum. (Fd shapeup)

Det roliga med den här appen är att det faktiskt fungerar ;)  på nu ca 1,5 vecka har jag fått ner i vikt från 71,2 till 68,7! 

Rätt kosthållning tillsammans med träning funkar! Det blir mycket grönsaker och frukt, sen har jag dragit ner på potatis, ris och pasta och framförallt bröd.  Men jag äter allt, även korv! 

Appen säger att jag ska äta 1200 kalorier/dag ( vilket jag tycker är lite lite och svårt att hålla sig till) och sen lägger den till extra kalorier för träning. Då blir man även mer motiverad att träna, för då får du äta mer :)
Dvs du får äta extra kalorier de dagar du tränar. 


Lite tufft är det ibland. Idag är en sån dag och mitt egentligen första bakslag. 
Idag på jobbet kom en nöjd patient med två tårtor som tack för god omvårdnad,  precis fram mot lunchtimman, och tacksam som jag blev så kunde jag bara inte låta bli. (Fri tolkning på den) tårtbiten kostade mig egentligen ett mål mat, så i eftermiddags fick jag verkligen snåla. 
Men ta-tam! 


Efter ett litet knåpande så fick jag ihop ett stycke röding, lite morötter samt en grönsallad. Och ändå har jag kalorier kvar till en halv grötkvällis! Och jag kommer unna mig en hel portion även om jag kommer överskrida gränsen för vad de rekommenderar för att hålla viktnedgång. 




Idag är det ju vilodag när det gäller träning, annars hade jag kunnat unna mig en tårtbit utan problem. 
Okay, jag åt ju utan problem nu också och det var rätt gott faktiskt! 



Nu blir det Myys med lillan, min älskling!! 


Nog har kortisonface svullnaden på kinderna lagt sig lite? 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback