Jag skyller inte på någon....

Men här försöker jag räkna kalorier, och försöka hålla mig till dem. Det är inte så lätt!! Speciellt de dagar jag inte tränar. Då ska jag äta 1200 ynka kalorier. Det känns som att de kalorierna skulle ta slut runt lunchtid ungefär om jag hade ätit som jag brukar.. 

Nu till själva grejen! Måste alla lägga ut bilder på allt gott, fett, krämigt och alldeles alldeles underbara sådana? Semlor hit, bakelser dit, kebab hit och nån med smågodis. (Okej jag erkänner, jag gjorde likadant igår, la ut kex och ost bild på insta och här) men nu blir jag alldeles galen! 
Där var gränsen nådd för mig. Jag kan inte tygla mig! Sååååå sötsugen! 

Sagt och gjort. Jag sprang till affären. Tittade på semlorna. Gick vidare. Gick tillbaka, lyfte upp kartongen. Gick vidare igen. 
"Tänk onyttigt - nyttigt" va hittar vi då? 
Jag är ju sugen på nåt sött!? 
Plötsligt stod jag vid Lindts choklad. Den med chili fick det bli! Mörk choklad. Bättre än ljus tänker jag.

Lightglassen från gb är helt ok. Den har bara 5% fett. Extrapris dessutom. 2 för 10kr! 

Sen kände jag mig hyfsat nöjd. En100grams Lindts chili och 1 liter vaniljglass. 

Kommer hem, packar upp

Men var sjutton är chokladen? Inte i påsarna iaf!!! De måste ligga kvar på bandet.  
Känner paniken sprida sig i kroppen. 
Micke står dessutom startklar för att gå ut och jogga. Ingen tid att gå tillbaka till affären. 
Tittar på kvittot.  Chokladen är inte ens registrerad? 
Vart tog den vägen? Måste ligga kvar i kundkorgen. 

Det måste ju betyda nånting? Allt händer av en orsak. Det var inte meningen att jag skulle få med mig chokladen hem! 

Hittade dock en annan, med fyra bitar kvar. Tillsammans med en kopp kaffe blir det min söndagsfika. 
Det får räcka! 

Åter igen, det är biverkningar på min medicin kortisonet som gör mig så sugen. Fighting with cortison! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback