Helg i Stockholm med mina fina

Vi tänkte att det var dags att hitta på något för barnen, så vi tog med dem till Stockholm över helgen. Förkylda, hostiga och snoriga och lite hängiga begav vi oss. Vi hade turen att få låna Thomas lägenhet på Östermalm så allt var inom gångavstånd, nästan. 
Vi började fredagen med att ta ett varv och hamnade på ett fik på Stureplan. 

Gigantiska kaffekoppar, men det synsinte på bilden

Cheesecake till mamman 


Sköna fåtöljer och man sjönk så djupt så man lätt hade kunnat somna ;)


Ett glas vin och chips till kvällen



Lördagen vaknade Ludvig kl 5.30 och efter att ha somnat väldigt sent på fredagen så stod det skrivet direkt att det förmodligen skulle bli en jobbig, "trött-grinig" Ludvig-dag. 

Vi tog iaf bussen till tekniskamuseet och vi var där en halvtimma innan öppningstid. Så vi knatade till Kaknästornet, åkte upp dit och tog en god fika, och tittade ut på den vackra utsikten!!! Synd att det inte går så bra att återskapa i bilder. Att uppleva det på plats var så mycket bättre ände bilder jag fick! 

Från tekniska museet

Strax nedanför


I hissen

Spegeleffekt


Utsikten




Ser ni lilla Globen?


Fika


Fina pojken

På spaning


På tekniska blev det både besök i spelvärlden, och 4D bio. 
Från de första spelen till de som spelas nu. 



Fullt med uppradade varianter. 


De stora lekte också.... 



Lyriska?



Här spelade man fyra st tillsammans.


Movie-time 





Till lunch blev jag och micke nedröstade och det blev så fint som mc Donalds. Yey! Precis vad jag längtat efter...  
Dagen på stan slutade redan runt 17-17.30 då vi gick hemåt och köpte med oss lördagsgodis och hängde framför tvn med film och härligt trötta, av den kalla luften och dagens många intryck. 
De somnade hyfsat ovaggade runt 21 och jag och Micke var nog inte så långt efter... 

Söndagen spenderades på stan i ca timman innan vi faktiskt, trötta, lite hängiga beslöt oss för åka hem till Mickes pappa och hans fru Britt-Marie som hade hand om Agnes. 
Där lunchade vi och sedan styrde vi kosan hemåt. 

Jag fick iaf med mig två tröjor hem, och till Agnes hittade vi ett dockhus - dubbla våningar på Hötorgets loppis för en billig peng! Inte illa! 

Meeeen, jag blev nästan som förlamad av alla dessa snygga träningskläder och alla sportbutikerna!!! Ville ju köpa aaaaallt! Men inget sånt fick jag med mig hem tyvärr! 

Varför finns ingen sån butik här i stan!? Ingen marknad för det säger Micke. För litet här. Han har väl rätt som vanligt.... 


Iaf så är jag nöjd med helgen, även om vi inte var helt kuranta. 
Och nästa gång när jag ska åka dit, så ska jag hitta massa snygga träningskläder. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback