Havrepannkakor it is!

Premiär för havrepannkakor blev det. 
Helt okej! Satsen jag gjorde blev 600 kalorier, och jag och Agnes delade på den. 

Receptet såg ut så här:

2 dl fiberhavregryn
1 tsk bakpulver
pyttelite salt
1 krm kanel
1 krm kardemumma
1 banan
2 ägg
1 msk rapsolja
1 dl mjölk

Jag tog dock vanliga havregryn, mycket salt, hoppade över kardemumman och kanelen och bytte ut mjölk mot havredryck. Det blev helt okej! 
Jag mixade havregryn med stavmixer. Tillsatte bakpulver. 
Sen mosade jag bananen, tillsatte ägg,  havredryck och blandade ner mjölet. 




Blandade hallon och blandade med kvarg. Tillsätt socker, för mig blev det för syrligt till pannkakorna. 




Voilà! 

Den här måltiden på 3 rätt små pannkakor innehåller 300 kalorier! Helt ok! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback