Barngudstjänst

Åh va mysigt det var i kyrkan! 
Det var så fritt och ledigt, och en väldigt enkel familjegudstjänst. Så pass att det aldrig  på nåt sätt blev jobbigt. T o m Agnes satt som ett ljus. Det var flera som spelade fiol, vi sjöng, och vi bad fader vår. 
De visade krubban med Jesus i, och berättade historien om hur det gick till, i en kort variant. 





Några barn på mattan, och några på bänkarna. Agnes och hennes Nova




Sen gick vi en våning ner och hade julgransplundring. Vi dansade runt granen 



Sen skulle vi ropa på tomten!! Agnes höll mig genast krampaktigt och gillade inte alls ide'n att 100 pers skrek efter tomten. 


Sen fick vi ju syn på honom. Då blev det ännu värre. 




Lilla hjärtat mitt! Tomten är ju snäll!!!

Till slut bar jag fram henne, men hon gjorde sig osynlig genom att knipa igen ögonen. Tuula (som är förskolelärare på öppna förskolan) fick överlämna godispåsen. 

Sen gick vi upp och fikade. 


Jag är jätteglad att jag gick dit med Agnes! Så himla bra!!! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback