Söndags styrka

Tog en hejdundrande intensiv gymträning efter en halvhektisk jobbdag  
Magen fick sig en rejäl omgång 
-plankor 3*1 minut
-växlande mellan stående planka och på       underarmarna 1 minut
-sidoplanka 15 sekunder *2 (magkramp de Lux) 
-benlyft från liggande ställning 50 st 


Sen blev det 15*3:
-ryggresningar
- ländrygg
-skuldror 

Ben. 20*3 repetitioner
 Här tog jag lägre vikt än vanligt och körde fler repetitioner och hoppas klara mig från att utsida lår gör ont igen. 

-lårcurl (framsida lår) 
- bensträck (baksida lår) 


-Triceps
-Biceps stång
 -Biceps hantlar


Alla dessa övningar gjordes med visst besvär. Kramperna är tillbaka i ganska stor omfattning och man vill bara skrika rakt ut. Det är ju svårt att träna när man inte ens klarar att lägga sig på rygg utan att få världens kramp i magmuskeln. 

Men idag gick det bra att skrika. Ett helt gym för mig själv! Kan ni tänka er så lyxigt!

Jag måste få in nån slags rutin på att träna på gymmet. Jag har svårt att vara diciplinerad. Så snälla tvinga mig till gymmet någon på onsdag och fredag. 

Löprundan från igår resulterade i en ond vad. Samma vad som jag nyss varit joggtorsk två veckor pga. Det bådar inte gott. 
Jag ska vila till tisdag kväll och hänga med the baby network och köra supertusingar och sen ska jag banne mig joggvila i 4 dagar och köra framåt helgen igen. Således får jag ihop 2 löppass och 2 gympass, och totalt 4 pass och det får räcka nästa vecka. 

Träning- balsam för själen

Och vet ni. Idag stod det en stor skål med gott godis, helt i min smak, i personalrummet. Vet ni? Jag tog noll styckna!! 
Pluspoäng till mig. 





» Nina

Snygga bilder! ;)

2014-02-03 // 09:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback