Ond vad

Synden straffar sig själv ja. Det är sånt vi vet redan. Dvs om man ger sig ut och joggar när man har ont i vaden  så kan man inte räkna med att bli bättre .... Utan snarare sämre. Men vem kan hålla sig när solen lyser, det är plusgrader och 1 dm slask på vägarna? Jag hann ungefär utanför dörren innan jag märkte att slasket hade fryst till is och därmed faktiskt gjorde det lite svårjoggat. Broddar ja!!! Med broddar gick det helt annorlunda. Stackars Natta! Hon körde odubbat. 
Idag blev det ett nytt lågintensivpass och idag var pulsklockan på. Jag försökte hålla pulsen under 180 och det blev nästan så långsamt, ja nästan så långsamt  som ett snabbt promenadtempo emellanåt. Man ville bränna iväg, men fick hejda sig när pulsen stack uppåt. 
Nästan en timmas lufsjogg och 7,5 kilometer blev det, en härlig förmiddags jogg! 
Här är mina aktuella siffror. 



Hörrni! Jag har slagit distansrekord den här veckan. 31,5 kilometer! 

Nu efter att varit utan socker (godis,bullar,glass) så tar jag mitt veckoveto och lyxar till med lite smågodis, ett (eller 2) glas vin och mellomys med Agnes, William, Ludvig,  Natta och Vanessa (plus hennes kompis) 
Just nu kollar mina tre hjärtan på bortspolad! 


Hoppas ni har en trevlig helg! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback