Ny morgon nya tag

Idag känner jag mig piggare och mer vaken så att säga. Och när man vaknar av att en ursöt liten tjeja smeker en i håret och klappar lite fint på armen och säger -min mamma!  så kan man ju inte annat än smälta och bli hur glad som helst. 
Medans vi låg där i sängen så tycker jag att kudden kändes konstigt stel. När vi klev upp förstod jag varför. Hela jäntan full med näsblod. Det kommer fortfarande lite efter-blod och när jag försökte ta bort det så gömde hon sig och blev osynlig. Hon var så söt så jag ville förstås fånga det på bild. 

Mamma jag syns inte, så du kan inte torka näsan nu


Här är jag! 



Borta igen! 


Här är jag! 


Diademet har hon satt på sig själv! 

Är jag inte söt så säg!!! 

Sen var det daga för ballongjakten. Ett spel från 3 år, Ludvigs gamla som Agnes börjat intressera sig för. 
Man ska plocka ett kort, och på kortet finns en ballong. Sen ska man välja rätt färg på plastballongen och fylla sin bricka. Den som fyllt brickan först med alla olika färger vinner. Agnes är jätteduktig och plockar rätt färg på ballongen förhållande till kort. 



Gul ballong hör i hop med gul ballong på kortet! Hon jämför så färgerna ser likadana ut


Lägger den på plats.






Roligt spel att träna färger, och på sin tur, och en trevlig sysselsättning! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback