Myastenia gravis

Sitter och väntar på att neurologen ska ringa upp. Min nya medicin ger samma biverkningar som min gamla. 

Igår hände något, 2a dagen efter upptrappning av medicinen,  och det kom så plötsligt och jag blev livrädd. Ögonen kunde inte fästa blicken.  När jag försökte titta på något så hamnade blicken nån annanstans, och det slutade ju med att jag  inte hade någon aning om hur, vart och när jag tittade. I samband med detta så blev talet konstigt. Jag fick inte fram rätt ord. Tungan kändes som förlamad men ändå inte. Det krävdes kraft och ansträngning för mig att tala. Ibland funkade det flytande, som vanligt och ibland liksom låstes det.  Sen började varenda muskel i kroppen rycka. Man kan jämföra det med bubblorna vid kokande vatten. Bubblorna är mina muskelryckningar. Vattnet min kropp. 
Över hela kroppen. 
Ryckningarna flyttar runt sig, men på vissa ställen stannade de kvar så pass länge att jag hann få kramper i de musklerna. 2-3 timmar höll detta i sig och den här gången blev jag riktigt rädd.  Med mestinonet blev det aldrig så här kraftigt. Och det kom smygandes. Här kom det pang bom. 

Får man skriva jävla skit? Det här var min chans till en fungerande medicinering..... Nu har nog snart inte min läkare något mer att bolla med... Förutom att vänta in och se om cellgifterna fungerar, om ett ÅR. 


Får jag känna mig lite ledsen och besviken? 
I morgon tar jag nya glada tag igen. 




» linda

Näe vad trist... :-(
Kram

2014-02-06 // 06:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback