Jobbfredag

Idag blir det lugnt på bloggen, jag ska jobba kväll....sitter här och väntar på att  åka iväg, så jag tänkte bara dela mina tankar lite... 

Killarna gör sin sista dag på Lagersberg och jag ljuger om jag säger att jag inte har lite ont i magen, för deras del, och för min. Jag är så nöjd med Ludvigs lärare!!  Och jag tror att även killarna gör sista dagen lite med blandade känslor. Ludvig vill ju inte byta alls, medans William påtalat att han vill byta, även om han trivs i klassen. Stackarna att behöva ryckas upp, men jag tror att det här blir bäst i längden. De får ju iaf återförenas med sina gamla kamrater :)

Ludvig och William bjuder sina kamrater på glass idag så här sista dagen iaf, för att tacka för den här tiden. Hoppas de fick äta upp dem ;) För Ludvigs lärare var det okej iaf, men Williams fröken hann vi inte fråga. Lite piggelin kan väl inte skada någon?  Fredag, alla hjärtans dag och allt? 

Helgen ska killarna tillbringa hos sin pappa. Nu har de varit här nästan 2 veckor och man märker att stämningen blir lugnare direkt när de är här längre än en vecka. Jag brottas  i huvudet med tanken om det verkligen är bra att åka fram och tillbaka varje vecka? Byta familj, saker, rum, kläder, fritidssysselsättning, kompisar? Byta hem och nästan så att de byter identitet? 
Jag vet iaf att de har det bra, både här och hos sin pappa, men att flytta varje vecka? Det borde ju vara jättejobbigt, även om det sägs att barn anpassar sig snabbt. 

Nu är tanken att vi ska ha barnen hela februari av olika anledningar. Det känns jättebra tycker jag. Ludvig verkar också nöjd, medans William nog helst skulle vilja vara halva tiden hos pappa. Men februari går fort, snart har även den här månaden rusat förbi. Skönt att gå mot ljusare tider! 


Ha en fin alla hjärtans dag mina vänner 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback