En långsam 9a

Redan igår kväll började det springa i tanken, men jag hejdade mig  och tog ett pass idag istället. Vi njöt så dant i förrgår, av det långsamma prattempot som bränner fett och stärker kroppen så vi ville springa lika idag. Men idag var det lite svårare att hålla tempot lika långsamt men vi la oss i ungefär runt 7-snitt. 
Planen var att springa 6 km, men jag landade på 9 kilometer! Och kan därmed bocka av en timmas jogg! Jag lekte med tanken att fortsätta fram till milen, men passerade 9 precis utanför hemmet, och med mina 15 km i förrgår räcker det fint med 9 km spring i benen för idag. 

Jag har börjat köra dagliga squats också, och är på dag 3, och det står 80 stk på schemat. Samt 1minuts planka. Just nu önskar jag att jag hade gjort dem i morse ;) eller direkt efter joggen.  Varför gjorde jag inte det? 

Idag är även dag 3 utan socker för mig. Det är sjukt svårt. Jag är enormt sötsugen. Jag och en kollega ska försöka peppa varandra att börja äta rätt. Det är inte lätt.  Kroppen skriker efter snabba kolhydrater. Godis, choklad, grädde, fet pizza. You name it. 
Ja ni, så här var jag inte innan kortisonet. Men jag måste försöka ändra på mina sockerintag, innan det blir en riktig vana. 

Jag har iaf ätit nyttigt nu i några dagar och det är bara att kämpa på! 

Planen blir som följer.
 Halva tallriken grön.
1/4 kött/fisk/fågel 
1/4 ris/potatis/pasta (till lunch) 
Efter lunch så ska jag försöka äta proteinrikt och kolhydratfattigt. 

Vem behöver kolhydrater på kvällen? Då gör man av med mindre energi och behöver mindre kolhydrater! 

De träningsfria dagarna kanske jag ska försöka mig på att äta matrika soppor. Om det håller. 

Idag blev det en fiskgryta. Första gången jag gjorde det! Det blev fakriskt helt ok! 


Nu blir det jogg först till helgen igen. Tjihooo





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback