Dax att rycka upp sig

Jag har faktiskt varit fortsatt trött idag, även om jag var piggare i morse än tidigare dagar. Så det blev tyvärr en middagslur på ett par timmar även idag, och sen har trötthetskänslan följt mig genom dagen. 
 Eftermiddagen tillbringade jag och Agnes hos natta och Vanessa. Vanessa hade barnkalas. Massa glass och kakor förtärdes och jag blev påmind av hur mycket jag saknat min vän. 
På väg hem bara njöt jag av de nyplogade vägarna och föreställde mig hur najs det skulle vara att springa. Jag har medvetet vilat tre dagar för att jag återigen fick känning i vaden. Men vad skulle en liten liten tripp göra, om jag vilar tre dagar igen? 
Ilade hem med Agnes i pulka och ringer natta. Är du sugen på en jogg? 

20 minuter senare stod vi redo. Jag och Natta snackar samma joggspråk. Hon var sugen på en mysjogg. Det betyder en lugn avslappnad jogg utan några som helst krav och gärna prattempo. 
Rundan gick kanon och vi valde gamla rundan som mäter en halvmil.  Perfekt en lördagkväll! 

Ni fattar känslan va? Underbart väder runt nollan, härlig syreupptagning och ett snittempo på 6,40. 



Väl hemma, liggandes i badet blev jag  servad detta. 




Perfekt njutning i badet! 
Och perfekt avslutning på en low-energy day! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback