Bra jogg!

Nu har jag börjat känna mig mer som vanligt igen, efter min hemska kräksjuka... Så nu tänkte jag återigen testa vingarna igen, se om benet blivit bättre, och orkar med att bli sprungent.


I förmiddags fick jag för ovanlighetens skull med mig älsklingen ut. Vi tog rundan förbi vilsta, som mäter dryga 6 km. 


Vi hade lite svårt att få gps signal på våra mät-don men tillslut så. 


Bild från samma ställe som förra gången, vilstabacken men nu i dagsljus..hm. Backen ser så liten ut på kort... Det är väl den största backen vi har i Eskilstuna och den syns ju knappt på bild. Nästa gång lägger jag mig ner och fotar vettja! 


I dag testade jag mina nya skor utan broddar för första gången. De kändes jättebra! 

Det som var skönt med dagens rutt var att det återigen var barmark! Benen kändes okej, och flåset kändes jättebra idag. Vår plan var att ta en riktigt lugn runda pga mitt ben och mitt kortison-flås och jag tyckte att jag sprang avslappnat och trodde att det gick i 7 tempo, men med facit i hand sprang vi 6,30 tempo i 6,4 kilometer, så det var riktigt glädjande att det gick i hyfsat tempo utan att direkt känna sig halvdöd. Jag sänkte kortisonet ytterligare i lördags, så kanske kanske börjar det gå lättare för mig att öka takten snart! 

Väl hemma igen betade jag av 
Insida lår
Utsida lår
Baksida lår
Framsida lår

Övre magmuskler
Nedre magmuskler
Sneda magmusklerna

Rumpa
Och nedre del rygg. 
Planka
Magen var riktigt slut efter vad den fick genomlida. Hoppas på träningsvärk i morgon!! 

Jag känner mig riktigt nöjd med dagens träning! I morgon ska jag försöka ta mig till gymet efter jobbet och köra igenom åtminstone armar och rygg. Sen beroende på hur benet mår, så blir det en löptur med Cissi på söndag, med efterföljande träning hemma, lika som idag. 

Härligt!! 

 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback