Ledig helg

Jösses Amalia, eller nåt sånt, vad trött man blir av att jobba heltid. 2 veckor har svischat förbi i en allt för snabb fart. Jag har bara jobbat, ätit och sovit känns det som. Det har varit väldigt roligt dock. Det har varit bra med kontinuitet och man har då lärt känna patienterna på annat sätt än när man jobbat halvtid.
Men nu, efter att ha jobbat järnet, så ser jag verkligen fram emot den här lediga helgen. Jag njuter nu! Härligt! Sen kommer jag väl in i rushen såsmånigom, med heltidsjobb.

På hemmafronten är det dock sjukstuga. Agnes har fått vattkoppor, förmodligen, vill jag nog egentligen skriva. Hon följer inte mönstret för vattkoppor, utan mönstret liknar mer svinkoppor på så vis att de är begränsade till blöjområdet och runt munnen. Dock ser de inte ut som svinkoppor, utan som typiska vattkoppor. Bvc har fått se bilder, och säger att det är vattkoppor, så jag får lita på det, och vara glad att hon slipper få ärr i hela ansiktet, samt slippa klåda över hela kroppen. Sen så går det vattkoppor på förskolan och då är ju risken ännu större att det faktiskt är koppor hon bär. Konstigt att hon bara har på underlivet, men skönt att ha det gjort. Dock blev det ju lite dålig tajming när micke precis börjat plugga och jag precis börjat jobba.

Igår blev grabbarna upphämtade i skolan av sin farfar. De lånade barnen över natten. De skulle gå på cirkus och mysa med pojkarna. Kul! Så nu sitter jag och väntar på att de ska komma hem tillbaka!

Ludvig fick sin allra första läxa den här veckan. "Dra streck från bokstaven till rätt bild. " stolt fixade han läxan på under minuten , och fick alla rätt förstås ;) han har sett fram emot läxor ända sen William började 6-års faktiskt. Dvs i två år har han väntat.

Nu ska jag starta igång den här dagen med en kopp kaffe och en tvättmaskin.
Ja, vi fick lov att köpa en ny igår. En Bosch blev det. Va kul det ska bli att tvätta nu, kompisar!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback