Gusum

Tillbringar några dagar i Gusum tillsammans hos mickes familj. Skönt att komma bort lite grann, andas in ny energi och bara vara lite grann så där.

I morse blev det en pre-frukost promenad på 45 minuter med min kära William, som efter viss övertalning och belöning gick med på att hänga på ut. Han har ju uppehåll på fotbollen och behöver hålla igång han med :-) 
Inget klagande alls  utan det blev en härlig, givande promenad i uppför och nedförslut, och viss vilsegång. 
Det var fint väder, solen lyste, det var svalt med friskt luft och det var en riktigt härlugt att andas in under morgonprommisen. Avkopplande. Rogivande. Trevligt. Kvalitetstid. 



Sen hann Jag egentligen inte längre än hem innan tankarna började gå över till jogg. Väntade dock ett par timmar innan jag glatt kröp i mina träningskläder. 

Dessvärre var det riktigt motigt idag, men som jag tidigare läst på Emma Eklunds instagram, så återupprepade jag frasen i huvudet  " I don't stop when I'm tired. I stop when I'm Done."  Hjälpande ord under en tung runda. Ja men visst! Har jag problem så drar jag ner på farten. Men nej, jag stannar inte! Inte om jag inte MÅSTE. 

Idag var jag inte tvungen, även om det kändes som det gick baklänges ibland. 
Sen så är jag van att springa flackare, och här är det upp o ner härochvar. 

Bjuder på en snygg bild till. Det var precis så illa som bilden visar. Trött. Slut. Men såklart ändå nöjd! All jogg har sin charm...även om det inte var den bästa av rundor. Utan snarare tvärt om! 

Hörrni! Idag har jag haft 1timma och 30 min aktiv träningstid! Inte så illa ändå va!?? Klart jag är nöjd..... 

Så nöjd... 

Att jag tog med mig Annelie och grabbarna (B)grus och åkte till Gusums enda fik och beställde in läskiga bakelser! 






Vi hade det verkligen jättemysigt... Och rätt vad det var dök ett monster upp!!! 
Show! 


Och barnen var ju Inte rädda för honom... 

Eller?! 

Jag bad dem ställa sig brevid honom, men närmre än så här kom de inte. De vågade förstås inte. 





Sen fick vi höra att det skulle vara en spökvandring, så vi återkom ett par timmar senare.. Barnen fick känna i olika hinkar på
Bajs

...och maskar och ormar, älgögon mm. 



Inte jättekul var det, Lite kanske men ett bra tidsfördriv iaf, och ett trevligt initiativ tyckte jag ändå att det var. 

Här hemma har det sedan dess mysts för fulla muggar (blandat med gap och skrik och sånt som hör till ungar) 
De är så fina mickes systrar, som visar kärlek till mina pojkar <3 


Och till deras (min) gullunge

Mer kärlek! 


Och älskade farmor också!!





Och var har vi pappan då? Jo han har pluggat hela dagen... Och Bengt då? Han har jobbat! 

Jag är så glad att jag har er alla här i viken/Gusum <3 love you! 

Efter den här dagen så är jag helt slut. Hjärnan på högvarv, trött, men ändå nöjd! 
Ligger redan i sängen och ska släcka ner nu! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback