75%

75% jobb blir det för mig ett tag framöver. Jag behöver återhämta mig lite bättre. Min kortisonkur ger mig sömnproblem och jag blir trött, sjukt trött,  när jag väl behöver vara vaken. Sen så är jag inte helt munter heller, av förståliga skäl. Samtidigt behöver jag hålla igång, och hålla kroppen tränad eftersom kortisonet inte bara ger mig sömnproblem utan även viktproblem, och hälsan behöver att jag rör på mig! 

 Jag kommer gå på blodprovstagning emellanåt, och idag var en sån dag, fast denna gång med  vc som uppdragsgivare. 5 rör blod snodde de av mig. Skönt att det bara behövde bli ett stick den här gången (ibland behövs både ett och fyra försök nämligen. )



Det är bara att bita ihop och gilla läget. Jag kommer ta mig igenom det här också. Det finns ju inga andra alternativ. Fokusera på här och nu, och vad jag kan göra för att hjälpa mig själv att må bättre. Jag måste lära mig att acceptera att jag är sjuk, att jag tar 24 piller om dagen, ja det gör jag ju för att må bra. Och tids nog kommer jag ju faktiskt att må bra! 
Jag ska bara försöka ändra inställning, på nåt sätt,  och försöka tänka på att det jag inte kan ändra på, eller påverka, det ska jag inte ägna så mycket tid till att försöka påverka heller. 

Acceptera. Acceptera. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback