Två tuffa dagar med hjärtklappning

Har precis gått igenom två dagar med jobbiga biverkningar (kortison biverkningar alltså)i form av hjärtklappning. Så illa att jag knappt sov alls torsdag natt... Hemsk hemsk känsla att höra pulsen slå så hela huvudet bankar. Jag börjar bli riktigt trött på kortisonet nu. 
Det var knappt så att jag orkade jobba i i går kväll, och idag var det lite bättre men jag är fortfarande väldigt trött. 
Tänk er in i känslan att vara så trött att ögonen går igen, men på insidan går hjärnan på högvarv och tänker minsann inte alls somna.  Även det en biverkning. 
Summasummarum. 
-Hjärtklappning - och pulserande känsla ända upp i huvudet och ut i fingertopparna. 
-så trött så du tror att du ska ramla ihop
-så speedad att hjärnan inte kan koppla av och somna. 
- viktuppgång. Sista två dagarna har jag ökat 2 kilo och ser således både fet och svullen ut. (Total viktuppgång 5-6kilo sen kortisonstart) 
- svettas som en jag vet inte vad. Även om det sistnämnda kommer med längre intervaller nu, sen några dagar. 


Detta är mitt liv just nu. 
Inte ett dugg kul. 
Faktiskt. 
Jag har inte klarat att springa sen i torsdags vid lunch. Dvs egentligen bara 2 dagar sen, men det känns som att kroppen har sagt ifrån, jag skulle inte ens orka ta en promenad med den här hjärtklappningen som det ser ut nu. Även om det blivit bättre sen igår. Men i som sagt, torsdags natt sov jag knappt inget alls, det pulserade för mycket. Så fort jag la mig ner helt så kändes det som att alla små kärl i huvudet skulle explodera. Detta gjorde att jag försökte sova ända fram tills jag började jobba kl 14.00. Men det gick ju inte! För det gåååår inte att sova så här. I natt hR jag dock sovit bättre, men ligger fortfarande back i sömn. Jag har kunnat slappnat av och sovit 2timmar efter jobbet också! Så skönt! 

Jag och Micke är ju barnlediga, helt barnlediga. Klart att jag ska må dåligt OCH jobba då? Och vi hade planer att gå ut och äta, och gå på bio, men nu blir det en lugn hemmakväll utan att passa på något barn. Att bara ta det lugnt kan vara nog så behövligt! 
Så nu blir det biff, potatisgratäng och nån smarrig efterrätt som jag faktiskt inte blivit delgiven vad det är för variant ännu. Det blir En överraskning! Efter det blir det ost och kex, lite smågodis och bara häng framför tvn! 
Om jag orkar allt detta vill säga. Men jag tänker unna mig minsann! 

Maten är klar! 


Nu är maten intagen! Fasiken så god biffen var! Medium raw....Mmm



Nu fortsätter jag uppdatera i samma inlägg... Nu är även efterrätten intagen, och det blev ...... 

Chokladfondant... Den ska vara rinnig i mitten, men den hade varit inne nån minut för länge. Jättegott förstås!  Men kocken är missnöjd! 






Hej! Jag undrar hur snabbt du blev av med biverkningarna från kortisonet? Med vänlig hälsning,

2020-10-20 // 07:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback