Neurologbesök

Idag har jag varit hos min läkare. Det är ff inte bestämt vilken behandling han ska sätta in efter att jag trappat ut kortisonet, men det vi kom fram till idag -efter att han sett mina biverkningar på kortisonet -iform av en stor blöt svettfläck på britsen är att jag inte går upp och jobbar 75% nästa vecka. Min hjärtklappning, mina svettningar, och mina sömnproblem och mitt tillbakakommande problem med dubbelseende gör att jag kommer jobba 50% först. Nu ska försäkringskassan kopplas in, för jag planeras att vara långtidssjukskriven. Det känns både bra och dåligt, jag trivs verkligen att jobba, men som det är nu, så blir det bakslag på bakslag. Jag får se mina begränsningar och återigen acceptera att jag är sjuk. När jag jobbar heltid så finns inget annat i mitt liv, dvs jag bara sover. Så att börja med 50% är nog trots allt bra för mig. 

Idag är en dålig Simone-öga dag, medans igår var perfekt, så idag har jag bara tagit en powerwalk på nästan halvmilen och det får jag känna mig nöjd med. Idag har jag varit jättetrött, och har sovit mellan frukost och lunch... Och jag tror att jag har nån förkylning på gång i systemet. Sen hämtade vi Agnes på förskolan med 39,1 i temp. Så nåt skit cirkulerar nog här.

Daniel ligger kvar i trombolysbehandling fortfarande. Jag hoppas att han snart ringer med goda nyheter- att proppen lösts upp. Fortsätt håll tummarna! 


I en sjukhuskorridor nära mig....







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback