Lugn skön dag

Den här dagen har varit perfekt rehabiliteringsmässigt. Lugn och skön och helt utan stress. 

Det började egentligen med att jag trots kortison klarat att sova hela natten (Agnes också) och vaknade utvilad, av mig själv.  Alla tre barnen vaknade också av sig själva, innan klockan. De klädde på sig och åt utan några som helst protester. Kl 7 skjutsade jag micke till jobbet, sen lämnade jag Agnes på förskolan och hade en pula i lugn och ro-dag. 
Det blev både rensning, städning, tvätt Och en härlig förmiddagspromenad på 4 km i solen. Hur underbart som helst! 


Klassiska stenbystigen, och solen glimtar fram mellan träden. Så himla fridfullt, och som ren och skär kärlek att skåda. 


Hög Musik i lurarna





Sen blev det lunch och ett besök hos fina Ann, min gamla kollega. Vi åt lunch och hade det trevligt och myste med hennes lillprins..så himla fin han var. Jag blev nästan lite sugen på en till... 

Väl hemma igen så började det såklart springa i benen och jag gav mig förstås ut - fick med mig micke och Agnes på cykel(!)

I 5 km joggade jag på, med Agnes ropandes -maaaamma maaaammma, i ett par kilometer... Sen blev det mest gnäll och de fick cykla hem i förväg :)  I dag blev jag ganska trött faktiskt.... I morgon blir det en vilodag. 



 
Nu är dagens planka på 1 minut klar... 


och min goda gröt skall intas! 

Vad beträffar min bror så blev proppen upp mot 40 cm lång och tog sig i höjd med levern, så han skickades till Uppsala för trombolysbehandling (blodförtunnande sprutas direkt i det stängda kärlet via en slang som sitter i knävecket) det känns skönt att han äntligen påbörjat behandling. Håll alla tummar att allt går bra för honom!! 

Och nu fick vi hem en liten prins också. Killarna skulle sova hos farmor och farfar, men Ludvig ville åka hem, så nu ska jag kramas lite med honom <3







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback