Blandad kompott

Ja den här helgen har gått lite utav i orohetstecken.  Min bror blev sämre i Uppsala, drog på sig fler proppar trots blodförtunnande behandling direkt i blodet. Och börjar tempa nästan 41 grader.

Vi syskon åkte och besökte honom i Uppsala. Fast egentligen var det nog mest jobbigt för honom att vi var där. 

Nu har han genomgått en ny trombolysbehandling, från igår tills idag, satt in stent (nät för att hålla kärlen vidgade) från lår till mage och blivit insatt på blodförtunnande tabletter. 
Man kan väl säga så här. Om natten blir lugn, om inga nya proppar dyker upp i natt  så tror jag att vinden har Vänt. Då kanske stenten hjälper till, och den blodförtunnande tabletten. Men att stänga av heparindroppet i morgon känns lite läskigt med tanke på att han bildade proppar trots att det droppet pågick, för bara ett par dagar sen. Vi fortsätter hålla tummarna!!!! Det måste gå bra det här!! 

Agnes har också varit sjuk. Det visade sig vara 3dagarsfeber. 3 dagar med hög feber. 40,8 som mest, och sen bara försvann den efter 3dygn och istället pluppade det upp utslag på hela bålen och ryggen. En rätt rejäl hosta har hon också, vilket har gjort att den här mamman och flickan inte sovit så bra på nätterna. Det har slutat med att hon legat i min säng och det har hon gillat skarpt. Så i dag tog vi samsovningsrekord! Vi sov till 10.30.  Men det var vi nog värda efter en vaken natt? Skönt och mysigt var det! 




Jag har egentligen aldrig samsovit med mina barn....men håll i er. 
Fasiken! Jag gillar det! Jag älskar att ligga och lyssna, och titta, och peta på dem lite så där försiktigt, utan att de vaknar. Peta till nån lock i håret eller så där bara. 

Idag har fröken varit lite gnällig. Läs trött efter en vaken natt. Hon ville att jag skulle sitta i lådan med henne. Hon verkade inte förstå att jag var för stor, och hon hann bli riktigt ilsk innan hon godkände dockan som sällskap i lådan, i stället för mamman. Det är en riktigt bestämd liten dam vi har. 





Nu ligger hon dock i sin säng för natten, och jag får väl hoppas att hon får sova kvar där - skönt, förvhennes skull och hela natten utan hosta! 


Helgen bjöd också på kalasande. Viktoria som fyllt fem år. Hon fick ett helt nytt rum inslaget med papper. Vilken hit! Nya möbler och massa paket! Riktigt bra tyckte jag. Sen blev det tårta för alla, och den var riktigt god den med, jobbigt att jag inte kunde hålla mig, jag tog två bitar!!!  
Grabbarna gillade kalaset också och det var ju kul, för de tycker inte om prinsesstema. De börjar bli stora! 



En höggravid Adeline och en lillebror. 


Blåser ut ljusen! 


Hurra! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback