1 timma & 17 minuter i benen!

Japp det är dagens träning. 1mil i benen! 5km snabb gång, och 5km härlig - kvälls- jogg med fina motiverande Cissi! 
Skönt väder runt nollan, och frisk luft med hyfsat bra syreupptagning! Även om vi sprang 2min långsammare än sist, så är jag som nästan alltid  nöjd! 

Pustar ut efter kvällsjogg.

Sen så har jag ju gjort min dagliga planka, och idag fick jag sällskap av Agnes. Hon brukar sam-stretcha, och nu då även sam-planka. 
Är hon inte härlig jänta mi? 1,5 minuter! Yey! 


Till middag serverades nåt som inte brukar ätas speciellt ofta i den familjen. Blodpudding. Jag brukar få kväljningar när jag tänker på vad det är jag äter, men bortsett från det så är det ju egentligen helt ok? 
Agnes sorterade dock bort puddingen och höll sig till bacon och haricoverts och lingonsylt. 
Annars brukar det ju egentligen vara tvärt om. Man brukar tycka om blodpudding tills man är i den åldern då man börjar förstå vad det är man egentligen äter. 


Och nu är det dags för kvällsmat. Gröt med rivet äpple eller filmjölk? Jag har "råd" med båda idag... 
Japp. Jag har börjat räkna kalorier igen.
 Shape up!  
Den här kortisonbehandlingen gör att jag börjat lägga på mig några extra kilon. (Vilket var väntat då man går upp i vikt av kortison) Och att jag även blivit svag för sötsaker gör det inte lättare. Jag har riktigt svårt att lägga band på mig, så därför välkomnas appen Shape up! Tillbaka... 

Shape up gör mig även mer motiverad till träning, eftersom att man får äta mer när man tränat! Och idag ser det riktigt bra ut, kalorimässigt! Och appen fungerar. Sist gick jag ner 5 kilo. Men de har jag gått upp igen! Så är det. Man tycker att man kan sluta registrera kosten "för man kan alla kalorimängder"  men sen smyger det in nån extra här och där, och tillslut är man tillbaka på ruta ett. 
 




Gröt med rivet äpple blir det! Japp! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback