Morsdag

.. Har delvis, eller mestadels firats på jobbet. En helg som haft hög aktivitet på mitt arbete. Känner mig trött, och lite vimmelkantig. men självklart är jag vid gott mod. Men det är charmen med mitt yrke. Det går i vågor. Ups and downs.

Dagen fortsatte med att hämta Agnes som min lillebror Gustav och flickvän Adeline passade mellan mitt och Mickes skift på jobbet.
Sen bar det av till mamma. Vi satt ute i regnet och hade det trevligt (faktiskt!), och firade mors dag.
Efter det blev jag inbjuden på käk hos Åke och Sissi. Riktig husmanskost med hemlagad potatismos och köttbullar med chaminjonsås och lingon. Sen slank det även ner 3 (!!) knäckisar leksandsknäcke med bregott, smörade på rikemanssidan! Gudomliga smör, som breddes Rätt ner i hålen bara!

Runt halv åtta landade jag utslagen, trött, mätt och belåten i soffan. Lugnt och skönt, tyst. Inte ett ljud. Tänk att man kan njuta så av tystnad? Så är det!
Nu väntar jag på min andra hälft, sen är det tack och god natt!

Bilder från idag!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback