Inte smartaste draget

Idag blev det en promenix i det fina vädret, tillsammans med Emma och Agnes. Vi gick och köpte en kratta minsann. Japp. Vår tomt behöver krattas den med, även om den är pytteliten :)

1h15min blev promenadtiden och nästan heeela vägen kände jag för att bara springa iväg. Det var spritt i benen och i hjärnan. Kroppen, nja den var väl inte riktigt på samma bana. Men 3veckor utan jogg gör mig nästan galen, så nu ville jag fort hem och svida om till löparkläderna. Hur dåligt jag än mådde. Det är ju sommarvärme och jag har nästan glömt hur det känns att springa Utan dubbla underställ och mössa. Måste ju testa!

Sagt och gjort, Emma lånade Agnes och jag och Micke gav oss lunkande iväg. Jag kände rätt fort att jag inte var redo för att springa. Senast igår hade jag magsjuka och jag ligger nog inte på plussidan energimässigt efter 3veckors sjukdom, varav de sista dagarna har jag tömt ut mer än jag tillfört.

Efter 3km's flåsande, matthetskänsla i kroppen så gav jag upp. Dålig tid blev det med. Micke sprang vidare.

Det fick bli en snabbdusch och sen ville jag flåda på med massa kalorier. Kroppen skrek efter det. Jag har ju inte direkt ätit bra de sista veckorna.

Varma mackor, chips med dipp, cola och en kexchoklad senare så sitter jag här med ögon på kvartsstång, matt och alldeles utslagen. Och med ångest. Så där mycket behövde jag nog faktiskt inte...

Vad har jag lärt mig idag? Gå inte ut och spring innan du är ordentligt frisk!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback