Kavla upp ärmar och plocka fram resorben

Vi har klarat oss hela vintern. Inte en enda gång har vi trillat dit. Tills nu.
Agnes har haft en massa diarrér under gårdag eftermiddag/kväll. Idag har det varit lugnt än så länge, men hon är inte så förtjust i att äta eller dricka. Hon har inte kräkts heller, men de här diare'erna går inte att misstolka.

Det ska bli ett stort projekt att inte smitta resten av familjen. Jag har observerat Agnes här på morgonsidan. Allt, verkligen allt åker in i munnen. Tv-kontroller, leksaker, alla bordskanter, ja allt du kan tänka dig. Hon har händerna i munnen och sen tar hon på allt! Och Ludvig går efter, ger henne saker som hon nyss tagit på. Så inom loppet av 30 minuter har han nog fått tvättat händerna iaf 4 ggr.

När det går magsjuka hemma så får jag en sån där riktig städmani. Nu kommer jag gå runt och putsa/torka alla ytor om vartannat och börja om när jag precis tagit mig runt.

Sprit! Handsprit finnes inte ännu och det måste införskaffas fort! *springer till affären*

Jaja, vi får se vad det blir av detta... Håll tummarna att vi andra klarar oss..





Håller alla tummar;)

2013-01-10 // 12:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback