Jul och nyårshelger i kombo med långledigt = bloggtorka!

Nu var det ju riktigt längesen jag skrev. Jul och nyår har passerat och det gick ju undan med en väldig fart. Som jag ofta säger, tiden går för fort för att jag ska hinna med.
 
Jul spenderades i Gusum och det var riktigt trevligt.  Agnes fick massa fina julklappar sin första jul. Det fick vi också för den delen!
Sen blev det ju som jag skrev tidigare Jul-lunch hos Mickes brorsa, där även Mickes pappa och Britt-Marie var med, och eftermiddag/kväll hos Ing-Marie och Bengt, tillsammans med Bengts släkt. 
En av de bästa av jular faktiskt.  Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som gjorde min jul. Kanske att jag var långledig? 9 dagars ledigt mellan jul och nyår var inte helt fy skam. 
Dock var det riktigt jobbigt att inte ha William och Ludvig med oss. Det skulle ha varit en syn att fått visa dem det enormaste berg av julklappar som låg under granen  över hela vardagsrummet. 

Det var helt sjukt va julklappar det var. Nog för att vi var rätt många, men vardagrummet var ju halvfyllt!
Jag försökte fånga det på bild, men hur jag än gjorde så blev det inte realistiskt med verkligheten. Det är liksom inte bara ett paket på höjden, utan flera. Och sånt är ju svårt att få med på bild. Utöver dessa så fanns det även ca 45 stycken julklappar till- som gick till julklappsleken som var premiär för oss. Det var lite roligt! 
 
 
 
 
 
  Fastrarna med sina fina kusiner  och Julfina Agnes
 
 
 
 
Jag & Micke på julaftonskväll.
 
 
 
Väl hemma igen så var det dax för nyårs jobb. Det vankades kvällajobb på självaste aftna. Tanken slog mig då att det var nog faktiskt första gången på 13 år som jag sluppit undan att jobba nyårsaftonkväll-nyårsdags morgon. Det är ju rätt så bra gjort ju! 
Min tanke var att försöka sova in självaste nyåret. Och med facit i hand hur sjutton tänkte jag då? Jag hade nog lagom somnat när jag hörde hur smällarna kom tätare och tätare... Shit, det kändes som det small inne i lägenheten! Jag har nog inte reflekterat över hur lång tid det verkligen skjuts raketer, men runt ett tiden började det tystna igen så att jag äntligen - aningen stressad över att snart vara tvungen att gå upp-   kunde slappna av lite bättre och få sova!  Det var ju inte direkt läge att öppna fönstret och skrika åt alla att hålla käften :)
 
3,5 timmar senare, vaknade jag till Agnes ljuva stämma. Hon hade bestämt sig för att inte somna om direkt, utan hon skulle bestämt skrika ett tag inviga nya året liksom. Sagt och gjort, runt 5 somnade hon äntligen om.. men inte jag! Så jag låg och vred på mig en timma, innan jag pinade iväg till jobbet. Några koppar kaffe senare var jag ändå människa och det gick ju trots allt bra att hålla sig vaken hela dagen på jobbet. Sådant är livet som småbarnsförälder och jag gillar bara läget så det är lugnt. No worries.
 
Jag har märkt att det inte är allt för mycket tid kvar för att blogga när jag jobbar heltid igen. Därför har vi bestämt att vi ska dela upp föräldraledigheten ytterligare. Enbart för att jag kan hinna blogga lite mera ;)
Från början av april så ska vi båda jobba 50% var och vara hemma 50% var, - samtidigt. På så vis får vi ta del av Agnes lika mycket, och vi får jobba och få lite av den sociala biten också, som även den är viktig. Jag tror att vi gjort rätt val, även om det kan bli lite svårt att få ihop schemat. Vi kan ju inte jobba samma dagar. Sen så ska vi försöka jobba samma helger, fast olika skift,  så att vi kan ha en ledig helg tillsammans varannan vecka åtminstone.
 
Så ligger landet till. 
 




Vilket mysigt inlägg! Tack för fyra underbara dagar :)

2013-01-04 // 23:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback