Hur ska jag någonsin...

Klara mitt uppdrag och hålla mig till 1200 kalorier när sånt här fredag-gottis står framför ögonen på mig!

Självdisciplinen verkar inte finnas alls längre..
Men nu är det väl fredag sägs det? Då får man väl fredags äta och mysa lite?





» Åsa

Alltså, jag som är betydligt större än dig får äta 1550 kalorier ungefär så jag tror du äter för lite (och jag har räknat på ett mycket stillasittande rörelsegrejs eftersom jag har legat lågt med träning ett tag nu). Ytterligare ett alltså är att jag har fått lära mig att 1300 kalorier är ett minimum när det gäller att minska omfånget annars går kroppen in på sparlåga och tar energi från det som finns, muskler osv.

BTW - vet du om det finns någon beskrivning på mormorsrutorna till filten? Det finns ju så många varianter och de där ser inte ut som de vanliga som jag gjort nu. Jag har ett par papper med 15 olika sorter, beskrivningar, så jag kan ju lätt göra andra sorter, men jag tror inte det finns någon sån just där. Jag ska skicka länken till dig så kan du kolla om det är någon som du skulle vilja ha, om det inte går att få tag i just den som finns i det täcket på bilden.

Svar: Ja, 1200 är i lägsta laget, jag vet det. Men å andra sidan får jag äta kanske 1700 kalorier de dagarna jag tränar, så jag äter ju aldrig 1200. Det går liksom inte att äta så lite har jag märkt. Appen jag använder, säger att jag ska äta 1200 för att gå ner 0,8 i veckan, men samtidigt varnar den mig att det är skadligt lågt för min hälsa. Så jag har oftast ätit runt 1200-1400 kalorier. De dagar jag jobbar och går mycket får jag äta 1500 kalorier. Tränar jag också, så får jag plusa på kanske 300 kalorier till, så det går ingen nöd på mig. Tanken med detta är egentligen bara att jag ska lära mig att äta rätt, vilka mängder och fördelning på tallriken, vilket ser väldigt fel ut om jag jämför med hur jag tidigare låtit min tallrik sett ut. Jag drar nu ner på kolisarna och då kan jag äta mycket mer. Jag kör dock inte kolhydratfritt, utan minskar bara.. Jag är inte så orolig över vikten direkt. Utan vill mer lära min kropp att äta rätt.
Sen angående mormorsrutor så har det ABSOLUT ingen roll :) Ta nåt du gillar! Eller virka en ruta och mmsa mig om du känner dig osäker! Det var mer färgerna jag ville visa. Stilrent och kanske bara två färger. Saknar dig! Massa kramar!
Simone

2013-01-12 // 15:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback