Det här med träning.

Det går ju så där. Eller, jag har ju tränat, men det har inte blivit lika intensivt som innan. Och den här shape up appen då-  när jag tittar på den gör den mig ledsen, för jag har ätit alldeles för mycket julgott. Iaf ser det ut så på kaloriintaget. Den har ju registrerat varje liten kalori och under jul och nyår har det slinkit ner både det ena och andra. Oftast bara i förbifarten, och oftast helt i onödan. I början skrev jag upp varendaste liten knäck, men sen räknade jag gram i stället, när man började komma upp i så där lite tunga saker, 200 gram godis låter bättre än 20 knäck.. ni förstår va?
När julen var över så trodde jag att godsakerna var slut. Tills jag dök upp på jobbet nyårsaftons kväll. Där bjöds det på 3 rätters och det var inte lite grädde i dem om jag säger som så. Det var uppdukat ett bort med bara gott-gott.  Flera olika sorters chips, dip, Twist, chokladaskar, frukt, kex ostar... ostar liksom, jag älskar ju dem! Det är mitt gift, som jag ändå lyckats eliminera den senaste månaden. Allt sprack över en vecka. De där kilona jag lyckats gått ner, de har jag under jul och nyårshelgen gått upp igen! På ett sätt är det bra, för då får jag fortsätta att kämpa och då har jag ju ett mål. Jag var inte så jättestressad över att gå ner i vikt innan, men bara tanken på vad jag ätit triggar mig att träna mera nu. Att jag går upp i vikt är ju inte bra heller, så därför invigde jag mina skor på några långpromander här i mellandagarna. 1,5 mil har det blivit på ett par dagar, och det är ju inte fy skam. Nu ska jag börja köra på gymet igen också, efter 2 veckors uppehåll. Jag kan ju erkänna att jag faktiskt legat lite på latsidan, och har svårt att rycka upp mig, men nu ska fläsket bort!
 
 
Lite peppbilder... 2013, nu kör vi!!! 
 
 
Agnes Min Personliga Tränare. 
 
 
 
I morgon gott folk i morgon ska jag köra igång...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback