Träningsdag

Efter några löppass med motgångar  så bestämde jag mig idag för att sänka kraven på mig själv ytterligare. Jag har ju börjat att tappa motivationen, och jag har funderat på hur jag ska få tillbaka den med alla senaste bakslag.
Så därför beslutade jag mig för att stänga av rösten som talar om hur fort man springer och bara springa på distans. På så vis springer jag bara på känsla... Och tro mig, idag blev det en underbar känsla ! 

Jag och Natta gav oss ut... 
Bra väder! 
Solen sken! 
Lagom kallt,  +2,5 grader
Höll lagom fart, och vi kunde hålla ett prattempo! 


Vi hade ju inget krav på själva distansen heller egentligen, utan tänkte springa så länge det kändes behagligt. 

Efter 2 km blev underbenen så där tunga och på gränsen till kramp, och jag trodde att 3 km skulle bli mitt mål, men sen så släppte det och vi lufsade vidare till 5 km och strax därefter fortsatte jag joggen på egen hand och hade enkilometer i taget som mål. 
Jag avslutade på 8 kilometer och kroppen känns så pigg och kry idag! Härliga känsla när man har såna här bra dagar. 

Det är lite lustigt att kroppen slappnar av när man inte är medveten om tiden, och ändå landar man på ungefär samma snitt som när man pressar sig. Jag tror jag ska fortsätta springa utan "tidsrösten" ett tag till. Idag fick vi en snittid på 6,49! 
Det kändes ju nästan som semester den här gången! 




Förresten så gick snöret på  mina nya löpartights sönder i första tvätten! Så idag ville vi byta dem och de var självklart slut, så jag fick hem mitt andrahandsval soc. 
De var helt okej att springa i!



Note to self:
I can continue do this.
I Will continue do this. 
I will keep up that good job.
End of story.


8 km springlufs i benen!! 

Inte så illa ändå. Känner mig nöjd, glad och tillfreds. 


Nu blir det middag, so long! 




Bra jobbat vännen! :)

Svar: Tack!!! Det känns jättebra idag, även om tiden är si så, så var det ju meningen att jag skulle ut för att bara njuta och inte slå rekord på tid, :)
Simone

2013-12-30 // 18:08:26
» Nina

Superbra Simone! Min fighter

Svar: Tack!!
Simone

2013-12-30 // 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback