Stormen Ivar.

Lets do this. 



För ett par dagar sen  bestämdes att jag och Cissi skulle springa milen idag.  Som de sista gångerna när vi planerat att springa milen så har det alltid varit skitväder när dagen har kommit. Vi pratar om stormen Simone, hennes kompis stormen Sven och snöfall, och ishalka och vattenplaning och idag, när vi planerat att springa milen, ja då kom stormen Ivar.  Fantastiskt! Igår var det minsann vindstilla... Men men är det bestämt så är det. Ivar var nog snällast av de ovannämnda tillfällena, då han tog mig en halv minut från personbästa.  Så ni ska tro att jag faktiskt kämpade idag. 
När vi var uppe i 3-4 km så kändes det som att jag bara skulle orka 7km för jag började känna av ryggen, jag orkade inte hålla en bra kroppshållning, jag säckade liksom ihop. Dels träningsvärk från dagen innan, sen att min kropp faktiskt tränat väldigt mycket på sistone. 3 e passet i rad ju. 
 Men vi kämpade på och när jag var uppe i en 5 km så kändes det bättre, så vi brände på till de magiska 10! Synd att de där 30 sekunderna hamnade på fel sida om personbästa!!! 


Nu ska jag i stället för att ta min planerade gymträning i morgon, vila i 2 dagar. Jag hade ju som mål att springa 3 mil och köra 2styrkepass den här veckan. Men 3 milpass och 1styrketräningspass får vara tillräckligt för den här kroppen den här veckan.  








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback