Lång sovmorgon

Det tar på krafterna att jobba märker jag. Efter två arbetspass i rad, samt middagslurer efter jobbet, så sov jag till kvart i elva  idag och ändå så känner jag mig helt slut! Varför jag blir så här galet trött vet jag inte? Men det är väl säkert att jag sover för dåligt på natten. Jag kan inte se nån annan orsak? Jag mår ju bättre i själen och ögat är ju också generellt bättre. Men man blir ju uppe i varv av kortison och det ger ju sömnproblem, så det kanske är rätt logiskt att man blir trött och sover när kroppen tillåter. 

Idag känner jag dock att ögat har en sämre dag, men jag brukar ju ha sämre ögondagar när jag har mina tröttdagar

Det här gör mig bara ännu mer säker på att jag inte ska jobba mer än halvtid just nu. Det känns hemskt att vara sjukskriven och att lära sig acceptera det själv. Man vill ju så himla mycket mer än så här. Men jag är här i livet just ju. Så här mår jag.  

Återigen måste jag svälja stoltheten och se mina begränsningar och acceptera läget. 


Även om det är svårt. 



Nyss har jag avnjutit en brunch i form av tomtegröt för att känna lite julstämning. Det var knappt så att jag kunde känna att jag fick unna mig det, då den har en rätt högt kalorinivå, och jag bara ökar i vikt. Men gott var det! Extra kanel och ett knastrigt lager socker på! Mmm! 
Och dessutom blev det ju som sagt brunch så då kanske inte kalorierna blev så många ändå. Två måltider i en ju. Breakfast and lunch. 








» Åsa

Min mamma (med flera) säger: "Det viktiga är inte vad man äter mellan jul och nyår utan det man äter mellan nyår och jul! Bra va?!? Jag tycker man kan anamma det från Lucia och framåt typ.. ;-)


Nu ska jag betala räkningar och sen. Sen ska jag ut och springa har jag tänkt - vi ska nämligen på julbord ikväll så det gäller ju att tömma magen ordentligt..

Kramar!

Ps. Jag tänkte jag skulle ta med virknål och garn så att jag kan virka rutorna till filten på planet, det tar ju nästan 8 timmar så jag tycker att jag borde få ihop ett litet gäng där..

Svar: Jag håller med dig om att man får äta vad man vill mellan jul och nyår, MEN med kortisonet så har jag inget stopp. Och jag kommer fortsätta vilja äta efter nyår. Ända tills kortisonet upphör! Men jag ska abolut äta så mycket jag bara orkar och vill i julhelgen, för det är jag värd :)

Virka på ;) snart byter hon säng igen hahaha :))
Simone

2013-12-20 // 14:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback