Knäckeli knäck

Idag har jag har kokat knäck... 
Det blev först ett försök till mjölkfri knäck till Agnes för att kunna ge något på jul när alla andra äter knäck och julgodis. Hon vill ha lika som oss nu förtiden, men den blev nog lite för hård för henne. Jag kokade som vanligt men det måste gått fort på slutet. Jag gjorde på oatlys Imat. Själva smaken blev bra iaf! 

Knäcken till övriga familjen blev helt perfekt!  Den kommer nog ta slut fort.  Lördags gottis! 



Julkänslan börjar infinna sig och det spritter i kroppen! 

Under tiden som jag "knäckade" så bakade barnen pepparkakor. 
















Efter det blev det familjespel och ikväll blev det jakten på den försvunna diamanten. William hittade diamanten men Micke snodde segern och det blev ett fasansfullt liv på min äldste. Han är nog den sämsta förloraren ever. 




Nu när alla grinat klart så har vi satt på sagan om ringen, och snart är den här dagen också till ända. Och lilla Agnes är sjuk. Hon hostar näst intill konstant, och i natt hostade hon tills hon kräktes 2ggr, och näsblod hade hon med, så det var väl i princip den varianten på färg som kräktes upp. Sämre med sömn än vanligt alltså. För oss alla.  Ikväll tempar hon 38,2 så det är väl nån liten bugg på väg ... Lilla gumman. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback