Julbak och julstök

Morgonen började med att vi gick och tittade på Ludvigs lussetåg. Det var förskoleklassen och ettorna som stod för uppträdandet. Man fick inte fota, men de var verkligen jätteduktiga på sina sånger och sjöng både högt och rätt ;) jag blev riktigt imponerad kort sagt. 
En liten busig tomte och hans mamma.

Och en liten söt lucia och hennes mamma :) 



Sen fick jag gå hem och sova ett par timmar. Kortisonet gör mig galen snart. Jag kan inte sova bra på nätterna. Jag ligger i en stor blöt pöl och nästan badar varje natt. 

Vid lunch vaknade jag till och fick för mig att äntligen göra de där lussebullarna (saffransbullarna med mandelmassafyllning) jag trånat efter så länge. Jag passade även på att göra dem mjölkfria så att Agnes också kan ta del av dem. Jag bytte ut mjölk mot oatly havredryck, och körde milda culinesse (som faktiskt är mjölkfri), oavkortat som fett. Resultatet blev väl hyfsat. Lite frasiga på utsidan och saftiga på insidan. Det låter väl ganska gott väl? 




Sen fick micke för sig att vi skulle försöka bygga ihop pepparkakshuset som låg och väntade på oss.  Micke fick agera byggledare och När vi öppnade förpackningen så var förstås byggsatsen trasig, men efter mycket lim (socker)och kanske lite svärdomar så stod huset upp. För första gången ever. Förra året kastades det bort.. (Några ggr!!)
Sen knåpade barnen ihop huset, och vi hade även hjälp av grannbarnen, och så här fint blev resultatet. 





Ta-da! 
 
Trasiga kortsidan...




Det som syns till vänster i bild är Ludvigs pepparkakor med glasyr :) 


Barnen blev jättenöjda! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback