Gymmat

Idag blev det efterlängtade gympasset äntligen av! Jag har ju försökt få till det hela veckan, men först idag fick jag alltså tid att ta det efter jobbet. 1,5 timma och jag  gick gick igenom hela kroppen, men magen och benen fick jobba hårdast. 

Arbetar mycket med vikter, jag tycker att det oftast känns bättre än maskiner! Iaf på sjukhusgymet, som i övrigt är bra, och man får ofta träna i fred. 



Nu är kroppen helt mör och genomarbetad!
-Crossstrainer 7 min
-Triceps 3 övningar varav 2 i maskin 15x3  repetetioner, 4-6 kg tyngd
-biceps 3 övningar 15x3 rep 5kg's hantlar (vet att man inte ska träna samma muskelgrupper på samma pass, men eftersom det bara blev ett gympass denna vecka så körde jag igenom allt) 
-framsida lår (maskin) 25 kg 15x3  rep
-baksida lår (maskin) 25 kg 15x3 rep
-benpress 80 kg 15x3 rep
-"vadpress" 15x3 kg
- utfall  med 10 kg vikt 2x20 rep. 
- ryggresningar 15x3 rep. 
- 2 ytterligare ryggövningar i maskin 15x3 (kan inte namnet på dem, men ländrygg och stjärt/ländrygg) 
- bröst i maskin 8 kg 15x3 rep. 
- Bröst med hantlar a'la 4 kg, 15x3 rep. 
- Axlar 2 övningar med hantlar a'la 4kg, 15x3 rep. 
-magövningar  15 min
-plankan 2x1minut. Jag orkade verkligen inte 2minuter idag!! 



Tips på stjärtövningar mottages tacksamt, det det verkligen är där det mesta samlas!!! Jag vet att man inte kan punktträna men det kanske hjälper lite iaf?? 


Nu är jag såååå trött och funderar redan på sängen.... 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback