Grabbarna stannar två dagar extra <3

Den här dagen hade noll i planering, men ändå blev det fullt upp. 

I förmiddags ringde fröken hem William för att han var blek och mådde illa... Som flera andra ggr de senaste veckorna. Vissa av gångerna har han faktiskt kräkts men det har heller inte behövt "bli" något. Han har haft lite illamående och ont i magen till och från, så nu börjar man ju fundera om det inte är något annat än magsjuka faktiskt? Laktos? Snart får vi nog gå till läkare. Idag har han varit lös i magen, men ingen kräkning, och god aptit. Nu ikväll är han som vanligt. Det här gjorde att barnen stannar 48 timmar extra hos oss, för att inte sprida ev smitta vidare till deras pappas familj som också har barn. Det är bara dumt att skicka runt på virus i såna här magsjuketider. 
Det är bättre att samla all skit på samma ställe. Även om jag förstås är tveksam till att det rör sig om magsjuka, så är det dumt att chansa. 

Efter detta så fick jag höra att min bror fått ytterligare en propp, i "filtret" som sitter som stopp för att skydda från att propparna lossnar och åker till hjärtat. (Vid levern) Just det här filtret skulle tas bort idag, men nu vågade de inte göra det utan sände honom till Uppsala igen, för vidare behandling. Det är ju läskigt att det kan bli så här? Så just nu har han en obehandlad stor propp i låret, och en propp i höjd med levern. Håll tummarna att han svarar på all behandling fort!!!!  


Under kvällen har jag förenat nytta med nöje. Jag har rensat bland alla våra viktiga papper. Jag sökte en kod till min inloggning till journalsystemet vi använder på jobbet... Jag har ungefär 20 mappar, och koden låg i den näst sista jag gick igenom. 
Nu blev det ju massor rensat också! Perfekt! 

I skrivande stund ligger jag redan i sängen. Jag är ledsen och orolig för bror min, så jag ligger här och tar det lugnt, surfar lite, bloggar lite, och tänker nog släcka ner inom en timma. 

Agnes var så söt i dag när vi gick både till och från dagis. Hon skulle gå själv inte sitta i vagnen eller så, utan gick med bestämda steg flaxande armar. Så söt! Försökte fånga på bild men ibland är bara verkligheten så mycket bättre! 













Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback