Bra dag på jobbet

Det känns kul att det känns så himlans bra att jobba halvtid. Jag känner att jag är på gång åt rätt håll! Det flyter på på jobbet och saker går på rutin. Visst är jag fortfarande trött efter jobbet, och måste faktiskt sova middag. Men om jag får köra på så här så kanske det löser sig tids nog. Nu känner jag att jag har tid för återhämtning. 

Kortisonet och jag är fortfarande inte vänner.  Svettningarna är hemska, och sömnen med. Matlusten är på tok alldeles för god pga detta läkemedlet, och även idag har jag moffat en hel massa knäck, och en lussekatt har också smugit sig ner i magkanalen. Vågen visar alldeles för många pluskilon nu och jag kan liksom inte hejda mig. Men hjärtklappningen kommer tack o lov mer och mer sällan!  På lördag sänker jag dosen ytterligare. Jag ska sänka 2,5 mg/14e dag så det är en lång process folks! Just nu är jag nere i 20 mg. 

Jag har fått enorma sendrag i hela kroppen sen 4-5 veckor tillbaka. Det känns som nån brist i kroppen, och kommer ganska lättutlöst. Jag har tagit prover för detta men det var inga jätteavvikande värden även om både kalium och magnesium låg utanför ramen, om än precis utanför. Så min läkare tror att det beror på min medicin mot myastenia gravis, mestinon. Nu har jag fått lov att sänka dosen där också och jag har faktiskt blivit lite bättre. Jag tål verkligen inte den medicinen. Det har jag aldrig gjort. Jag har ju försökt trappa upp den under tre års tid, men får alltid sänka dosen igen. 

Han tog också nya leverprover och nu var de äntligen normaliserade, så nu ska jag äntligen få börja med låg dos cellgifter. Bara 3 månader efter vad som var planerat! *ironisk*. Det här är det sista planerade steget i den här behandlingen så det känns extra skönt att komma igång, så nu hoppas vi att det funkar!!! Det här läkemedlet kräver blodprov 1 gång i veckan en lång tid framöver.. Så det blir start efter jul! Har fått en hel hög remisser med mig hem... 


Nu blir det kvällskrubb av den lite lättare varianten (om man jämför med tex gårdagens moffande) 
Jag ska försöka ta ett nytt tag och vara lite striktare och inte äta något sött fran till minst lördag, och sedan tänker jag äta precis så mycket jag vill under julhelgen. Eller hur? Jag tränar ju och rör mig!? 


God kväll vänner! 

...okej det är socker på filen..... 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback