Skivstång

Dagens träning har bestått av cykel 5 km x 2 tillfällen
och gymträning 1 tim och 20 min.
 
 och Idag körde jag biceps, axlar, ben, mage och rygg. 
 
Rygg och ben måste tränas lugnt och försiktigt med tanke på mina tidigare ryggskott och mitt knäonda. Jag har valt lätta vikter och istället fler repetitioner när det gäller rygg och ben.
 
 
 
 
Idag fick jag även lite hjälp med nya övningar av min gamla kollega Ninos. Han är grym när det gäller träning och introducerade mig på skivstång  idag. Jag har tidigare bett honom att bli min PT men jag var visst inte ensam om att ha frågat honom det. Han är iaf väldigt behjälplig när vi tränar på gymet tillsammans, även om han  inte har tid att lägga upp nåt program åt mig eller så. Jag Tycker att det finns lite dåligt med maskiner för att träna benen på sjukhusgymet så han lärde mig några övningar med skivstång som jag kan ta med mig till nästa vecka, och det ska bli kul och se om jag fixar det. För att stärka knän och framsida lår. Tyckte att det var lite svårt att få till rätt ställning/hållning, men det är nog en träningssak. Övning ger färdighet sägs det. 20 kg stång och 40 kg vikter slängde han upp på mina axlar, och det gick ju ..... så där (!) kan man säga. Jag fick plocka bort alltihopa, och börja utan vikter. 20 kg får räcka. Där ser man vad otränad man är. Jag kanske hade orkat, men det kändes lite för vingligt och jag ville inte tappa ner stången i golvet så, 20 kg it is!
 
 
Tråkig bild, men precis så tråkigt är nog faktiskt hela gymet, även om jag tacksamt går dit och tränar gratis som en arbetsförmån.
 
 
 
 
Bicepsen tröttade jag ut mig rejält på och hoppas på åtminstone lite träningsvärk i armarna i morgon. Jag får av nån anledning aldrig träningsvärk i mina biceps, trots att jag kör så jag skakar. Däremot tricepsen har jag fortfarande träningsvärk i, trots att det var några dagar sen jag tränade dem.
 
 
Något som triggar mig lite till träning är en inbördes tävling vänner emellan. Vi har en app på Iphone som heter Endomondo. Där kan man starta tävlingar och sommarens tävling innefattar "flest träningspass". Dit räknas promenader, jogg, styrketräning, simning, - and you name it. Det triggar mig att tex ta cykeln till jobbet. Jag är väldigt tävlingsinriktad och har sagt till mig själv att jag ska vinna tävlingen... även om priset denna gång bara handlar om äran. Men det är väl inte fy skam? 
 
Man kan ju tydligt se vem som tar tävlingen mest på allvar, eller är det ett gäng slashasar jag har under mig på listan? Kom igen nu kompisar, ut och rör på er latmaskar! :))))
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback