Jogg

Dagens träningspass blev en joggingtur med Min bästa springkompis Natta. Vi är jämna tempomässigt och passar därmed utmärkt ihop ;) Jag kunde som ni förstår inte hålla mig från jogg ända till nästa vecka, så jag passade på så fort jag fick tillfälle, och det är - idag.
 
 
 
 
 
En tur som idag skulle varit 5 km blev istället 4km. Det gör inte så mycket då jag ändå ska ta det lugnt nu i början. Men jag är så ivrig så jag vill springa hela tiden. Jag drömmer om det. Giftigt kan man kalla det. och jag vet att det kan komma att straffa sig, men jag ska fortsätta köra kombinationen styrketräning-jogg-cykling och hoppas att jag håller!
 
 
Idag blev det min favoritrunda som är på asfalt. Stenby-Stålfors-Fröslunda C -Skoghaholms bröd-Stenby. Den är ganska så exakt 5 km, men idag gick vi sista kilometern. Det blåser alltid motvind på sista halvan och man får flåsta på  lite extra mellan fröslunda och skogaholm. Men det kändes inte så mycket idag som det brukar och jag kan inte låta bli att fundera på om det är allt cyklande som jag kört? I dag kändes benen både lätta och starka och tog liksom övertaget så att flåset inte blev så påverkat som det brukar, och jag skulle nog vilja påstå att det  t o m gick i rekordfart idag- iaf för i år. En kilometertid på 6,06 är inte illa för att vara i år, så nu är jag sprudlande glad! I vilket fall som helst så känns det jättebra, och jag hoppas och håller tummarna att mina knän klarade dagens ansträngning.
 
 
Skönt att pusta ut, och känna att man gjort något bra av den här dagen också!
 
 
 
 
 
 
 
 




Bra jobbat :)

2013-08-16 // 19:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback