Jobba sig lite

Efter en lååång härlig ledighet har jag nu börjat jobba igen. Det känns lite konstigt att jag ska jobba nu i 30 (!!!) år till utan nåt längre uppehåll. (No more babies you know). Haha va konstigt det känns när man skriver så. 35 år är lång tid!

Iaf har jag dragit igång och det är otroligt kul att ha börjat jobba igen. Både energin och motivationen sprudlar. Roligt att göra något annat än att bara lata sig om dagarna, och roligt att känna att man gör ett bra jobb! På så sätt har jag nog det bästa jobbet (för det mesta) för att man får sån positiv feedback av att arbeta med människor.
Patienter som är så tacksamma för att vi räddat livet på dem, och det är ju även stimulerande för mig att se en patient pigga på sig efter att tex varit okontaktbar till att stå och vinka hejda i dörren. Att på nåt sätt då känna att man bidragit till att patienten kommit på fötter igen är en härlig upplevelse!

I augusti kommer jag jobba halvtid och vara föräldraledig halvtid. Och dessa fyra pass som jag jobbat nu så har jag och micke gått om varandra helt och hållet. Han har jobbat dag-jag kväll och tvärt om. Det betyder att vi har tagit med barnen till jobben mellan skiften, sagt hej och hejdå. På så vis, att vi jobbar samma dagar blir det mer lediga dagar tillsammans när vi inte jobbar. Vi ska ju båda jobba 2-3 pass/vecka och gör vi dem passen på samma dagar blir ju våran ledighet på samma dagar och vi kan på så vis fortsätta ha lite "sommar med utflykter"

I september kör jag igång heltid, och grabbar börjar fritids och lilla Agnes ska bli stor och börja på förskola! Hjälp!
Och Micke har kommit in på ekonomprogrammet på mälardalens högskola och ska således sluta på akutmottagningen.
För min del är det här jättepositivt! Vi slipper hålla på att byta pass hela tiden och vi slipper jobba om varandra. (Funkar på halvtid, men inte när man jobbar heltid) Och vi slipper jobba olika helger!! För hur kul skulle det ha varit att aldrig fått en enda ledig helg ihop?

Detta blir kanon vettni!


Nu ska jag avnjuta en kopp kaffe i mitt lugn och ro. (Pojkar med farfar och badar/åker båt, Agnes sover)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback