Dagens träning

Jag måste komma igång med nåt slags schema när det gäller min träning. Jag tycker ibland att det är svårt att få till det med tre barn och kvällsjobb, dagjobb, helgjobb och passa in det med sambon och hans kvällsjobb,dagjobb och helgjobb...  och alla måsten i hemmet. Sånt dära hushållsarbete ni vet? Men tid finns ju över, det är bara att planera väl så att man får till det! Gärna innan man hunnit varva ner efter jobbet. 
 
Jag ska iaf träna försöka träna löpning 2-3 gr/vecka samt köra styrka 2 ggr/vecka. Men nu i början får jag ta det försiktigt med löpningen, för att knät ska få återhämta sig i lagom takt Ett joggpass igår får kanske räcka den här veckan. Sen ska jag försöka cykla så mycket som jag bara orkar till jobbet. OK, snö och cykling är inte en kombination jag gillar så på vintern får jag och Micke slåss om bilen. Men fram till snön iaf, då kan jag cykla. Det är rätt skönt har jag kommit på. Det blir nästan en mil om dagen, och det är ju riktigt bra vardagsmotion egentligen. Det tar inte överdrivet lång tid heller. Inte nämnvärt mycket längre tid än att åka bil faktiskt.
 
Idag är jag riktigt nöjd med min träning. 
 
Jag började med en 6 km promenad på en timma tillsammans med Micke och Agnes delvis i vagn, och delvis utanför vagn, delvis med en hög stämma som skar som knivar i öronen, (tur att hon är söt iaf! Men går man timmans promenad så får man gnälla om man är ett år och inte tycker om att sitta still!
 

Sen blev det gymträning i 50 minuter, och jag betade av rätt mycket. Brukar bara köra vissa muskelgrupper ihop men idag körde jag på och eftersom jag inte tränat gym ordentligt på länge så gick jag genom nästan hela kroppen
Axlar 3 olika övningar, 15 x 3 rep.
Biceps 3 olika övningar 15 x 3 rep.
Triceps 3 olika övningar, 15 x 3 rep.
Baksida lår, maskin 15 x 3 rep.
Framsida lår, maskin 15 x 2 rep.
Ryggresningar 15 x 3 rep.
Rygg maskin, 2 övningar 15 x 3 rep.
Mage olika övningar 10 minuter
 
Det känns som att jag har tagit i så där riktigt hårt så att jag knappt orkar lyfta armarna. Härligt!!!
 

Sedan avslutade jag med att cykla 5 km, SÅ DEN HÄR TJEJEN ÄR NÖJD IDAG! 
 
 
Axlar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Triceps
 
 
 
Triceps Maskin
 
 
 
 
Framsida lår
 
 
 
 
 
Framsida lår
 
 
 
Biceps
 
Triceps
 
 
 
 
 
 
 
Sen kom jag hem till den här glada söta fina goa ungen som lagade mat till sin mamma!
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback