Ond dag

Gallgångssmärtan från helvetet har SLÄPPT!
Det är Bara lite ömhet kvar i buken efter det som varit.

Tänk er att ni är jättekissnödiga och inte får gå på toa. Sen äntligen, äntligen får ni gå och sätta er på toan. Håll er kvar i den känslan. Nu njuter ni va?

-Ahhhhhhhh! Äntligen!!

Så kändes det när min intensiva smärta försvann. Inom loppet av några sekunder. Så jädrans skönt ju!

Ah! Freedom!

Det troligaste är (enl mig och mina kirurgkollegor) att när jag tog kramp/avslappnande läkemedel så slappnade gallgången av och gruset kunde passera. Det har inte kunnat tagit sig ut innan pga att det klampade hela tiden. Jag tycker att det låter rimligt.

Nu måste ni hålla tummarna för mig att det passerat helt. Inte bara ett par millimeter utan helt. För alltid. Och så får ni även hålla tummarna för att det inte kommer tillbaka. En veckas smärta av och till och kraftig smärta och lite höjd temp sen 1,5 dygn tillbaka har tagit hemskt mycket på krafterna kan jag lova. Men Nu ska jag kunna äta igen och det varan har det varit brist på sista dagarna. Jag har knappt kunnat äta alls.

Vilket härligt slut på den här lördag kvällen!
Trött och utmattad och alldeles alldeles befriad!





Åhh fy! Krya på dig! Har aldrig haft gallgrejs men njursten och det är fan vidrigt så kan tänka mig att det gör ont...

2013-05-04 // 15:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback