Bättre och bättre dag för dag...

Känner mig ett snäpp bättre idag. Har kunnat äta fast mat även om det tog emot lite. Men det gick iaf ner! Har endast lite lite känningar nu.

Leverprover som togs igår hade gått upp, och idag ringde läkaren. Han skulle rådgöra med sin överläkare för vidare behandling, sedan skulle han ev ringa tillbaka sen eftermiddag. Ev får jag lov att göra en mrcp, för att diagnostisera vart eventuellt grus kan befinna sig. Detta kan röra sig om en lindrig gallstenspancreatit också men mina infektionsvärden är på väg neråt, så det är väl inte så troligt.

Ev tar de nya prover i morgon, och i vilket fall som helst på måndag. Läkaren ville eg att jag skulle sätta mig på akuten redan idag, men jag känner för att avvakta då jag mår bättre. Han sa " du tycker att du mår bättre men dina prover visar att du mår sämre" och tempen ligger stadigt på 37,8 vilket i sig inte är feber, men lite subfebril tyckte nog läkaren att jag var. Ett observandum iaf!

Idag är det Valborg och bara tanken på att ta sig till en brasa är ju rätt långt borta. Det haglar, blåser och åskar. Men en tur till skogstorpsbrasab blir det. En liten tur iaf :-) Williams lagkamrater står i stånden. Och alla klasskompisar ska nog dit.

Nu är det dags att fixa lite krubb till kidsen :-) vi tänkte grilla, men det blev uteslutet med tanke på det vackra vårvädret ;)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback