Tankning

Jag förstår inte riktigt.. Men varje gång jag ska tanka så blir jag nervös. Ungefär som när man väntade på sin tur att få läsa högt i skolan..
Allt blir en suddig dimma.

Ofta hittar jag inte ens till knappen i bilen som öppnar tanklocket. Nån gång har jag t o m fått lov att fråga om hjälp. Nån gång har jag även ställt mig på fel sida av tanken.

Nästa problem är tankkortet. Hur jag än stoppar in kortet, trots beskrivning, så blir det fel. Iaf blir det alltid fel en gång -varje gång.

Om det då kommer nån bakom mig som väntar så blir hela min process värre, och jag glömmer ännu mer vad och hur jag ska göra.

Sen är det ju det här med att välja pump. Jag vill ju inte riskera att trycka på fel pump. Då kanske jag måste åka runt till andra sidan och då kanske det bara finns diesel där. Va gör man då?! ;) Därför måste man dubbelkolla minst två ggr innan man går tillbaka och trycker på knappen för val av pump.

Sen efter det så finns det ju en knapp på tankslangens handtag så man slipper hålla in hela tiden. Jag brukar inte lyckas få dit den spärren, så jag får stå och hålla manuellt och se hur liter för liter pumpas in. Det blir lite jobbigt för handen.

Men idag mina kära vänner så lyckades jag att få in spärren. Jag lyckades tanka fullt. Rätt bensin. I rätt hål. Det ni.

Jag förstår inte hur detta kan vara en sån stressfaktor för mig. Men, det är det.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback