Ta hand och rå om sig självkväll..

Nu har jag tagit kväll. Jag är ensam hemma, (med sovande Agnes) pojkarna är hos sin pappa, Micke är på jobbet.

Känns skönt, att det är alldeles tyst. Inte ens Tvn är på. Då förstår ni.

Jag har tagit en lång dusch och nu har jag tagit på mig pyjamasen som Åsa köpte i julklapp till mig för ungefär 7 år sen. Den används fortfarande flitigt. Håret är in invirat i en handduk, en kopp te står för uppvärmning. Ska strax krypa upp i soffan, kanske sätta på lite musik, och fundera över livet....

Och ... Jag ska fundera över vart alla tankar kommer ifrån, och hur jag ska kunna placera dem i rätt fack. Vilka som ska träda fram, och vilka jag ska slå bort. vilka som är betydande och vilka som är mindre betydande. Jag vet att jag tänker för mycket. Jag vet.

Jag tror att det får bli Melissa Horn. Ja det får det bli.





En tänkare. Som jag.

2012-10-01 // 01:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback