Idag är det värre...

Jag kan nog faktiskt med största sannolikhet säga att jag nog aldrig har varit så här dålig i allergin som jag är nu. Jag kan inte vara i mitt eget hem! Jag mår sämre i olika rum. Köket går hyfsat med öppen dörr och fönster. Vardagsrummet är som rena självmordet. Barnens rum kan jag inte ens gå in i. Iaf inte Williams. Täpptheten slår till på ett par sekunder.

Just nu sitter jag inlindad i en filt, med vidöppet fönster i soffan. Det blåser in. Riktigt kallt är det, men det är mitt enda sätt att ha någorlunda fria luftvägar. Känns skönt att kunna andas. Helt otroligt va känslig jag är. Ögonen känns svullna och kliar. Orkar knappt ha dem öppna.
Jag har märkt idag att soffan nog är en av de mest allergiframkallande möblerna. Hade jag inte suttit i fönstret så hade jag inte fixat att sitta här i soffan. Undra om man kan få rent den eller om den måste bytas???

Ska försöka stänga ner systemet en stund, nu när Agnes sover. Om 40 min ska barn hämtas i skola, och jag ska hämta allergimediciner på Apoteket. Jösses säger jag bara....






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback